COSMEGEN MANİFESTOSU
Bilimsel pazarlama yaparız
Bilimsel pazarlamanın en önemli kanunu Çifte Risk Kanunudur. Bu kanuna göre, dünyanın bütün ülkelerinde bütün sektörlerde büyük markalar, rakiplerine göre, daha çok sayıda müşteriye ulaştıkları için büyüktürler. Mevcut müşterilerine daha çok sattıkları için değil. Mevcut müşterileri memnun etmek, onların sadakatini kazanmak ve onlara yeniden satış yapmak elbette her markanın hedefi olmalıdır ama bu hedef tek başına markanın büyümesine yetmez; tamamlayıcı bir işlevi vardır.
Biz hizmet ettiğimiz markaların,
-
Bilinir,
-
Bulunur ve
-
Belirgin olması için çalışırız.
Bu özelliklere sahip olan markaların yeni müşterilere ulaşarak büyüyeceklerine inanırız.
Inbound pazarlama yöntemlerini uygularız
Modern müşteri; ürün veya hizmetin kendisine zorla satılmasını değil, satın alacağı markaya kendisi karar vermek ve satış temsilcisiyle en son aşamada karşı karşıya gelmek istiyor. Artık markayı müşteriye zorla “iterek” satış kapama devri geride kaldı.
Bugün hızlı büyüyen, yüksek karlılık oranlarına ulaşan şirketlerin hepsi ürün ve hizmetlerini yepyeni bir anlayışla satıyorlar. Yaptıkları inovasyon, üründe veya teknolojide değil satış süreçlerinde. Sattıkları ürün ve hizmetler bizim bildiğimiz gibi ama müşteriye yaşattıkları satın alma deneyimi hiç görülmemiş biçimde. Farklı olan ne sattıkları değil, nasıl sattıkları.
Bu markaların hepsinin ortak özellikleri, Inbound pazarlama yöntemlerini kullanmaları; bu nedenle biz de hizmet verdiğimiz markaları büyütmek için Inbound pazarlama yöntemlerini uygularız.
İş yapma biçimimiz
Sorumluluk:
Tavsiye ettiğimiz her pazarlama kararının, şirketin içinde bulunduğu duruma bir müdahale olduğunun sorumluluğunu üstleniriz. Bu müdahale, bir hekimin teşhis ve tedavisine benzer. Danışmanların da tıpkı hekimler gibi başarısı kanıtlanmış yöntemler kullanmaları gerektiğine inanırız.
Eğer başarısı kanıtlanmış yöntemler kullanmazlarsa danışmanların tavsiye ettikleri kararlar, şirketlere zarar verebilir. Tıp fakültelerinde öğrencilere, “Önce zarar verme!” ilkesi öğretilir. Bu ilke son derece önemlidir çünkü eğer doktor doğru tedavinin ne olduğunu bilmiyorsa, hiç müdahale etmemesi daha iyidir. Yanlış müdahale şifa yerine zarar verebilir.
Biz tavsiye ettiğimiz kararların sorumluluğunu üstleniriz.
Sonuç:
Verdiğimiz hizmetin başarı ölçütü şirketin elde ettiği ölçülebilir sonuçlardır. Hizmet etmeye başlamadan önce her müşterimizle hedefler üzerinde anlaşır, bunlara ulaşmak için çalışırız. Verilere dayalı karar alır, başarımızı verilerle ölçeriz. İstisnasız bütün müşterilerimize, danışmanlık süresi boyunca, istedikleri anda sözleşmeyi - sorgusuz, sualsiz, tazminatsız - sonlandırma hakkı veririz. Çünkü şirket kaynaklarını kullanan her kişinin ve kuruluşun mutlaka fayda sağlaması, sağladığı faydayı kanıtlaması gerektiğine inanırız.
Sağduyu:
Fikirhane’de hepimiz doğruyu ve yanlışı, iyiyi ve kötüyü, güzeli ve çirkini ayırt edecek pratik bilgeliğe sahibiz. Uzun metinlerden oluşan kurallarımız yok. Her birimiz ekibin çıkarını kendi çıkarımızın üzerinde; müşterimizin çıkarını da kendi şirketimizin çıkarının üzerinde görürüz. Bunun arkasında çok yalın bir mantık vardır. Müşterimiz için iyi olan şirketimiz için iyidir; şirketimiz için iyi olan da bizim için iyidir.
Biz her gün aldığımız kararlarda bu sağduyu ile davranırız.
Saydamlık:
Müşterimizin gizli bilgileri ve bizlerin kişisel bilgileri dışında paylaşamayacağımız hiç bir bilgi yok. Aksine ne kadar saydam olursak, ne kadar paylaşırsak o kadar güçlü ve güvenilir olacağımıza inanırız.
Son derece saydam ilişkiler kurarız.
Saygı:
Her şeyden önce insana saygılıyız. İnsana saygımız gereği; din, dil, mezhep, ırk, cinsiyet, memleket farkları görmeyiz. Doğaya saygılıyız. Geçmişe ve geleceğe saygılıyız.
Bizim bütün davranışlarımızda bu saygı anlayışı hakimdir.